Nahrávky kázání
| Nadpis | Kazatel | Kniha | Nahrávka | Přílohy | Popis | datum |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ZKOUŠKA PAVLOVA EVANGELIA N BOŽÍ POKYN | Pavel Borovanský | Nový zákon | /sites/default/files/2025-10/Zkou%C5%A1ka%20Pavlova%20evangelia.mp3 | /sites/default/files/2025-10/Ga%202%2C1-6osn_0.docx | ![]() Jsem přesvědčen, že starost o evangelium a touha, aby nebylo jakýmkoli způsobem zneváženo, nebo napadeno je to, co Pavla vede do Jeruzaléma! Pavel má prostě starost, aby jeho úsilí nepřišlo vniveč. Verš druhý to jasně říká. Pokud ti, co jsou ve zvláštní vážnosti potvrdí Pavlovu zvěst, bude to další punc ryzosti a pravosti, který zavře ústa protivníkům. Bude to dobrý kredit! Pavel tím také brání riziku rozdělení církve. Ze strany judaistů, horlivých stoupenců obřízky a zákona by mohlo dojít ke zpochybnění všech Pavlem založených a budovaných sborů! Bůh to ví, Pavel to ví a proto jde na Boží pokyn do Jeruzaléma. Bratří a sestry, jste stejně tak starostliví ve věcech evangelia? Ve věcech jeho zvěstování? Máte stejnou starost o církve a svaté jako Pavel? |
Pá, 10/24/2025 - 20:14 |
| Na našich rozhodnutích záleží (Rút 1,1-5) | Pavel Borovanský | Rút | /sites/default/files/2025-10/recording-20251012-104116.mp3 | /sites/default/files/2025-10/R%C3%BAt1%2C1-5osnII_0.docx | ![]() Kniha Rút vypadá na první pohled velmi poklidně. Ale opak je pravdou. Je velmi silná, co se týká nás lidí a naší zodpovědnosti a drsná, co se týká našeho hříšného selhání. Naštěstí je i velikým zjevením Boží slávy a záře Boha Otce, Boha Syna i Boha Ducha svatého. Příběh se odehrává v době soudců. Přečtěte si milovaní celou knihu Soudců. Budete otřeseni hříchem lidského pokolení. Jeho temnotou, zvráceností a zničující silou. Budete plakat. Protože hříchy knihy Soudců jsou i naše hříchy. To je zvrácenost a temnota našich srdcí. Je to temnota mého srdce, i každého člověka. |
Út, 10/14/2025 - 14:23 |
| TEN, KTERÝ PRONÁSLEDOVAL CÍRKEV ZVĚSTUJE VÍRU Ga 1,17-24; | Pavel Borovanský | Galatským | /sites/default/files/2025-10/recording-20251005-103008.mp3 | /sites/default/files/2025-10/Ga%201%2C17-24osn_0.docx | V Sýrii a Kilikii byl Pavel tak dlouho izolován, že v judských církvích ho prostě osobně neznali! Ten řecký výraz doslova znamená: „neznali mě tváří!“ Z doslechu však věděli šokující informaci. Ten, který nenáviděl Krista a Jeho nevěstu církev, nyní velmi horlivě zvěstuje víru, kterou ničil a hubil, pohanským pronárodům! A tak se naplnilo slovo z listu Římanům o tom, že Boží milost je vítězná a vítězící. Že není hloubky hříchu a zhouby, do které by Bůh pro svého vyvoleného nedosáhl! Milost Boží je tak dokonalá, že platí následující úměra z listu Římanům!
Bůh a Jeho milost je tak nesmírná, že čím více se rozhojnil hřích, tím ještě více se rozhojnila věčná a vítězící milost našeho Boha Otce i Pána Ježíše Krista! Milost vládne skrze ospravedlnění kříže Pána Ježíše. Církve v Judsku oslavovali Boha, oslavovali Hospodina zástupů, oslavovali Božího Syna za to, že zuřivý pronásledovatel církve a Kristova evangelia se stal horlivým a vroucím zvěstovatelem víry, kterou nenáviděl! Na nenávisti Saula ke Kristu a církvi, na jeho velmi radikálním, extrémním obrácení, a na jeho následné horlivé, smělé a vytrvalé službě evangeliu se zjevila obrovská sláva Božího milosrdenství, které je věčné. |
Po, 10/13/2025 - 18:34 |
| OBRANA PŮVODU EVANGELIA Ga 1.11-16a | Pavel Borovanský | Galatským | /sites/default/files/2025-09/Ga%201%2C11-16aosn_0.docx | Pavel zde používá svou minulost jako důkaz pravosti původu evangelia, které galatským přinesl! Jestli je cestou ke spáse obřízka těla a plnění zákona, pak co se to stalo se mnou a proč? Vždyť jestli je plnění Mojžíšova zákona Boží mocí danou lidem ke spáse, pak bylo správné pokud jsem pronásledoval křesťany jako sektu a snažil se je vyhubit, protože hlásali spásu jako dar Boží milosti a zadarmo bez skutků! Pavel v době před svým obrácením byl přesvědčen o tom, že Pán Ježíš Kristus byl podvodník a Jeho evangelium je lež! Jako jediného proroka a prostředníka mezi Bohem a lidmi uznával Mojžíše. O něm věděl a byl přesvědčen, že skrze Mojžíše mluvil Bůh. Když Písmo popisuje Pavlovo pronásledování křesťanů používá silné výrazy pro vyjádření toho, co bylo v Saulově srdci a pro vyjádření i jeho konkrétních skutků proti křesťanům. |
Po, 09/29/2025 - 18:58 | |
| NEUSTUPUJTE OD EVANGELIA! Ga 1,6-10; | Pavel Borovanský | Galatským | /sites/default/files/2025-09/recording-20250921-104348.mp3 | /sites/default/files/2025-09/Ga%201%2C6-10osn_0.docx | Pavel je rozhořčen a diví se tomu, že odcházejí od toho, kdo je povolal milostí Kristovou. Je to Bůh Otec, který si vás v Kristu zamiloval a odcházet od milosti kříže znamená odcházet od Boha Otce i od Krista. Kristův kříž je jako životodárná oáza uprostřed světa obrovské mrtvé pouště. Ať půjdete kterýmkoli směrem, když se obrátíte kamkoli a vykročíte, budete se vzdalovat od místa života dál a dál do místa jisté smrti. Když Pavel mluví o jiném evangeliu, používá slovo heteros. Znamená to jiný, odlišný, nebo cizí. Pavel předpokládá a věří, že mnozí, kteří následují jiné evangelium jsou skutečně vyvolené Boží děti. Podlehli tomu, co není z Boha, co je cizí. A to by pro nás mělo být skutečným varováním. Protože mnozí svatí jsou obelhaní. Pavel se jich ptá ve třetí kapitole: „kdo vás to obloudil?“ Doslova očaroval. Jde o hrozivý duchovní svod. A před tím je ochrana je a pouze v Kristově pravdě a světle. |
Po, 09/22/2025 - 21:26 |
| NE OD LIDÍ, NE OD ČLOVĚKA, ALE SKRZE JEŽÍŠE KRISTA A BOHA OTCE! Ga 1,1-5; | Pavel Borovanský | Galatským | /sites/default/files/2025-09/recording-20250914-102117.mp3 | /sites/default/files/2025-09/Ga%201%2C1-5osn_0.docx | Pavel píše tento list unášen Duchem svatým. K tomu je Bohem povolán a zmocněn, aby hlásal evangelium. Galatským patří k Písmu a je cele vdechnutý Božím Duchem. Proto k nám v Galatským promlouvá Bůh sám. A my bychom měli brát každé slovo z Galatským vážně a přistupovat k listu stejně jako k ostatnímu Písmu. Když čteš Písmo, měj pokornou bázeň, vždyť v něm k tobě mluví Bůh celého vesmíru. Připrav svou mysl a srdce modlitbou. Poděkujte za Boží pravdy, které jste se naučili. Modlete se za milost k tomu, abyste je i žili. |
Út, 09/16/2025 - 15:31 |
| JEN A JEN BOŽÍ MILOST! Sk 15.35-41 | Pavel Borovanský | Evangelium | /sites/default/files/2025-09/Jen%20a%20jen%20Bo%C5%BE%C3%AD%20milost%20%281%29.mp3 | /sites/default/files/2025-09/Sk%2015.36-41osn_0.docx | Bůh Otec dal všechnu moc potřebnou k záchraně lidských duší před věčným trestem do rukou svého Syna Ježíše Krista! Když věříš v Pána Ježíše, když věříš, že Ježíš zemřel na kříži za tebe a tvé hříchy, jsi zachráněn a máš život věčný. Ale když odmítáš uvěřit a přijmout vírou Kristovu oběť na kříži, věčný život nespatříš. Jen Boží hněv a soud. Jsi totiž vinen svou nevírou a pokračujícím vzdorem proti pravdě. Je to stejné, jako když tě pozemský soud uzná vinným ze zločinu. Trest musí přijít. Ale i pozemské soudy se někdy slitují a darují tomu, kdo je skutečně vinen milost. V takovém výjimečném případě zůstává zločin nepotrestaný. To však spravedlivý a milující Bůh učinit nemůže. Bůh, který je naprosto spravedlivý a dokonale milující musí každý hřích, každý zločin proti Jeho dobrému zákonu potrestat! Proto Syn Boží bere všechny tvé viny na sebe! Když v něho uvěříš! |
Ne, 09/07/2025 - 21:57 |
| Důkaz, že chodím ve světle! 1 Janův 1:5-10 | Pavel Borovanský | Nový zákon | /sites/default/files/2025-08/K%C3%A1z%C3%A1n%C3%AD%203_8%20%281%29.mp3 | /sites/default/files/2025-08/1%20J%201%2C5-10osn_0.docx | O čem je evangelium? Jaká je ta první a zásadní věc, kterou přináší evangelium? Nebudu vás napínat. To první, co přichází s evangeliem je zodpovědnost. Jestli je evangelium pravda, pak máš člověče velký problém. A zásadní věcí je, co s evangeliem uděláš! Přijmeš ho vírou? Nebo ho odmítneš? Podle toho budeš trávit svou věčnost! Pavel napsal.
Svět již není v nevědomosti, co se týká evangelia. Je zvěstováno všem národům. A Bůh volá k pokání a tedy k zodpovědnosti všechny lidi Sk 17,30.
|
Po, 08/04/2025 - 21:49 |
| Pastýřské srdce Božích služebníků 1Tes 3,1-10 | Jan Suchý | 1. Tesalonickým | /sites/default/files/2025-07/Recording_99.mp3 | /sites/default/files/2025-07/1Te%203%2C1-10_osnova_0.pdf | Otevíráme dnes opět společně 1. list do Tesaloniky. Apoštol Pavel jej spolu se Silvanem a Timoteem píší mladé církvi, kterou před časem Pán Bůh povolal k životu v Kristu skrze kázání evangelia těchto věrných bratří ve městě. Pro závist a hněv místních židů, který vyústil v pobouření celého města proti učedníkům, museli odejít z Tesaloniky, a tak byli odtrženi od nově narozené církve těch, kteří vyznávali, že Ježíš Kristus je Bohem poslaný Spasitel a Vykupitel všech, kdo vírou přijali jeho oběť smíření za svou. Jak rád by Pavel zůstal s nově z víry narozenými křesťany v Tesalonice! Jak láskyplně jim touží pomáhat v poznávání Pána, aby jejich víra rostla. Jak se radoval z obrácení a prvních krůčků víry Božích dětí v Tesalonice. Ale byli rozděleni. Pavel musel z města pryč. Jako je srdcervoucí pohled na maminku, kterou odtrhnou od právě narozeného dítěte, tak v srdci apoštola Pavla zeje nyní prázdné místo. Ano, je pravda, že byli od sebe odtržení tělem, ale ne Duchem. |
Po, 07/28/2025 - 15:23 |
| NADĚJE, RADOST A VAVŘÍN CHLOUBY (1Te 2,13-20) | Jan Suchý | 1. Tesalonickým | /sites/default/files/2025-07/Recording_98.mp3 | /sites/default/files/2025-07/1Te%202%2C13-20_osnova_0.pdf, /sites/default/files/2025-07/1Te%202%2C13-20_publ.pdf, /sites/default/files/2025-07/1Te%202%2C13-20_ot%C3%A1zky.pdf | Pokoj vám, Kristem Ježíšem vykoupení, kteří se nyní radujete z Jeho milosti! Přeji milost i vám, kteří jste dnes zde, ať z jakéhokoliv důvodu, a přitom jste ještě sami neokusili nádheru odpuštění hříchů a pokoj se svatým Bohem. Ještě dnes trvá den milosti, ještě není den soudu, ještě nám Pán dává ze své milosti čas poznávat Jeho svatost a spravedlnost v evangeliu Ježíše Krista. Pán Bůh všem lidem právě dnes dává zakusit něco ze své slávy. Boží sláva je také cíl všeho Božího stvoření i jeho péče. Vše spěje den za dnem do chvíle, kdy ne jako dnes, kdy je Boží sláva většině lidí na světě zastřená, ale do chvíle, kdy bude zjevná všem. Celému stvoření. A každý, ať Boha vyznával za svého Spasitele a Pána anebo ne, všechny národy přijdou a skloní se před Pánem (Zj 15,4), |
Út, 07/15/2025 - 12:04 |
| MÁŠ BÁZEŇ BOŽÍ? 1 Pt 1,17-20; | Pavel Borovanský | 1. Petrův | /sites/default/files/2025-07/1%20Pt%201%2C17-20osn_0.docx | Ty nejdůležitější otázky pro všechny v tomto sále zní pokaždé stejně. Mám tuto živou, nehynoucí naději V Kristu? Jsem v ní skrze pokání a víru v dílo Pána Ježíše pevně zakotven? Rozumím dobře evangeliu? Tomu, kdo je svatý Bůh a jaké ubohé stvoření jsem já, pokud stojím mimo Krista? Pavel napsal v Ř v sedmé kapitole hrozivou obžalobu sebe i všech lidí, potomků Adamových a jejich nemožnost žít podle dobrého, Božího zákona. |
Po, 07/07/2025 - 15:37 | |
| Pastýřská péče Božích služebníků (1Te 2,7-12) | Jan Suchý | 1. Tesalonickým | /sites/default/files/2025-06/Recording_96_0.mp3 | /sites/default/files/2025-06/1Te%202%2C9-12_osnova_0.pdf | Pilát se ptal Ježíše: Co je pravda? (J 13,38). Pravdu mám já, pravdu máš ty, kdokoliv. A existuje vůbec? V jedné známé písničce, kterou často hrají rádia se zpěvák ptá: Jak pravda vypadá, kdo z vás to ví? A pokračuje: Nikdo ji nezná, stejně jak rychle objeví se, rychle zmizí. Je to dnes velmi populární názor, říkat: pravda se nedá poznat, jako by vlastně neexistovala. Každý může mít tu svou a nemá právo ji vnucovat druhým. Můžete o pravdě diskutovat dlouhé hodiny s druhým člověkem. Dokud ale pravda nezasáhne jeho vlastní srdce, diskuze nepovede k životu. Proto zvěstujeme evangelium, nejen samotnou vědu, poznání. Objektivní pravda existuje. Je jen jedna. Ale při hledání pravdy nemůžeme skončit jen u diskuze nad fakty. Protože dokud se důsledky pravdy nestanou osobní, nikdo jí nebude proměněný k věčnému životu s Bohem. Ale evangelium, Boží slovo, je ostřejší než skalpel (Žd 4,12). Duch Boží ho používá, aby proniklo až na dno srdce člověka. Teprve tehdy vidíme, kým opravdu jsme. |
Út, 07/15/2025 - 12:05 |
| Zachraňující, milující, všemohoucí Bůh (Iz 40,12-31) | Pavel Donát | Izajáš | /sites/default/files/2025-06/Recording_95.mp3 | /sites/default/files/2025-06/Iz%2040%2C%2012-31_osnova.pdf |
Iz 40:12 (CSP) Kdo svou dlaní odměřil vody a nebesa pídí vyměřil a do třetinky nabral prach země? Kdo odvážil hory na váze a na miskách kopce? 13 Kdo vystrojil Hospodinova ducha, kdo byl jeho rádce a poučil ho? 14 S kým se radil, aby mu dal porozumět a vyučil ho cestě práva, naučil ho poznání a dal mu poznat cestu rozumnosti? 15 Hle, národy jsou před ním jako kapka na vědru nebo jako poprašek na vahách. Hle, ostrovy nadzvedá jako smítko. 16 Stromy Libanonu nestačí na oheň a jeho zvěř nestačí na zápalnou oběť. 17 Všechny národy jsou před ním jako nic. Mají pro něj cenu menší než nic, než marnost. |
Út, 06/24/2025 - 07:05 |
| OVOCE BOŽÍCH SLUŽEBNÍKŮ (1Te 2,1-8) | Jan Suchý | 1. Tesalonickým | /sites/default/files/2025-06/Recording_94.mp3 | /sites/default/files/2025-06/1Te%202%2C1-8_osnova_0.pdf, /sites/default/files/2025-06/1Te%202%2C1-8_publ.pdf, /sites/default/files/2025-07/1Te%202%2C1-8_ot%C3%A1zky.pdf | Ve Filipis prožili učedníci Ježíše utrpení a pohanění od pohanů; v Tesalonice potom další učedníci zažili utrpení z rukou jak pohanů, tak i náboženských židů. Zjevně společný nepřítel spojuje i nepřátele, jak židy, tak i pohany proti učedníkům Pána Ježíše. Utrpení pro evangelium bude přicházet jak od vlastních, tak i od cizích. Hledejme pomoc a odvahu u Pána. On ji dává. Podívejte se, co se stalo, když Bůh daroval odvahu Pavlovi a ostatním, hlásat přes mnohý těžký zápas evangelium Boží (v. 3). Mnozí se v Tesalonice stali příkladem víry pro další lidi. Evangelium, kterému uvěřili, se od nich samotných šířilo zase dál a dál, po celém kraji, po celé Makedonii a dál. Odvrátili se od prázdného způsobu života k pravdě a začali sloužit živému Bohu. Ti samí lidé se stali Pavlovou chloubou a slávou a radostí před Pánem Ježíšem. (2,20 |
Út, 07/15/2025 - 12:06 |
| JSME DLUŽNI SVATÉMU! 1Pt 1,13-16; | Pavel Borovanský | 1. Petrův | /sites/default/files/2025-06/Recording_93%20%281%29.mp3 | /sites/default/files/2025-06/1%20Pt%201%2C13-16osn_0.docx | A mnohem výstižnější je studijní překlad. Mluví o tom, že máme přepásat bedra své mysli! A slovo bedra je velmi důležité. Co jsou bedra? Bedra je část zad, která začíná od obratlů pod hrudním košem a končí na úrovni kostrče. Jde o střed těla, těžiště, místo základu síly. Je to nejvíce namáhaná část těla, která nese vše. Jakoukoli zátěž v práci při zvedání a nošení břemen schytáváte nejvíce do beder. Proto musí být tento střed těla velmi silný. Když není, tělo se křiví i hroutí! Jestli tedy Petr řekne přepásejte bedra své mysli, znamená to, že máme naši mysl učinit co možná nejsilnější, nejpevnější. Tolik, kolik to jen jde a půjde! Máme bedra své mysli přepásat, upevnit a opevnit. Tak, jako naše tělesná bedra nesou tíhu našeho života z toho fyzického pohledu a veškeré možné námahy, která na naše těla dopadá v hříšném světě. Tak úplně stejně bedra naší mysli jsou středem, těžištěm a místem síly a odolnosti naší víry! Jako je těžkou prací, nebo tréninkem posilováno naše tělo, tak úplně stejně máme podle Petra posilovat bedra své mysli, svého rozumu. To řecké slovo znamená také rozum, smýšlení. |
Po, 06/09/2025 - 18:48 |
| NEZNIČITELNÉ DĚDICTVÍ! 1 Pt 1,3-7; | Pavel Borovanský | /sites/default/files/2025-06/Recording_86.mp3 | Ano Bůh je vší chvály hoden, je hoden nejvyšší chvály. Jemu patří veškerá chvála. Chvála je prostě Jeho majetkem. Protože Boží podstata, charakter a každý aspekt Boží osoby je tak dokonalý a budící bázeň, že jednoduše všechna chvála veškerého stvoření Bohu patří a je Jeho právoplatným vlastnictvím! A to dokonce i tehdy, kdy Mu ji podstatná část Jeho stvoření nevzdává a Boha nechválí! Bohu tím však slávu a náležitou chválu upřít a vzít nemůže! Jóbovi bylo řečeno:
A křesťané znají kdo je Bůh. Nové stvoření v nich je plné poznání Boha ve kterém neustále rostou. Boží děti v nás žehnají, dobrořečí Bohu, velebí Boha a chválí Ho ze vší své síly a neustále! Poznání Boha působí v nových srdcích. Nejde o příkaz, který ohýbá srdce z vnějšku, ale pravda byla zaseta do hloubky nového srdce a probouzí živou touhu ke chvále. |
Ne, 06/01/2025 - 15:51 | ||
| ¨BLAZE TĚM, KTEŘÍ NEVIDÍ A VĚŘÍ | Pavel Borovanský | 1. Petrův | /sites/default/files/2025-05/Recording_91.mp3 | /sites/default/files/2025-05/1%20Pt%201%2C8-9osn_0.docx | Jinými slovy, jste-li v Kristu, pak čerpáte jako křesťané z nadpřirozeného, nekonečného Božího zdroje! Čerpáte z nezničitelného zdroje své víry v Krista a z nezničitelného zdroje své lásky ke Kristu, čerpáte radostnou jistotu své spásy v Kristu! A musím to znovu zopakovat. Vaše láska, víra a radost jsou věčné, Boží, nadpřirozené podstaty! Máte podíl na Božské přirozenosti, protože jste znovu zplozeni z Boha 2 Pt 1,4! Duch Boží ve vás používá Boží slovo, a tak máte Boží život a přirozenost, rostete jako nová stvoření a jste den ze dne obnovováni na vnitřním člověku! Je to Boží povolání a jsou to Boží dary skrze dílo Ducha svatého ve vás! Kázání je od 6:40 minuty. |
St, 05/28/2025 - 17:29 |
| Vedení Duchem svatým | Geoff Volker | Tematické kázání | /sites/default/files/2025-05/Recording_90%20%282%29.mp3 | Út, 05/20/2025 - 15:11 | ||
| Podobenství o hřivnách L 19,11-27 | Roman Klusák | Lukášovo evangelium | /sites/default/files/2025-05/Podobenstv%C3%AD%20o%20h%C5%99ivn%C3%A1ch%20R.%20Klus%C3%A1k.mp3 | Lukáš 19:11 Když to lidé poslouchali, řekl další podobenství, protože byl blízko Jeruzaléma a oni si mysleli, že Boží království se má objevit ihned. 12 Proto řekl: „Jeden urozený člověk odešel do daleké krajiny, aby se ujal kralování a pak se vrátil. 13 Zavolal deset svých otroků, dal jim deset hřiven a řekl jim: ‚Hospodařte s nimi, dokud nepřijdu.‘ 14 Avšak jeho spoluobčané ho nenáviděli a poslali za ním poselstvo se slovy: ‚Nechceme, aby nad námi tento člověk kraloval.‘ 15 A stalo se, když se vrátil, že si dal zavolat ty otroky, kterým svěřil peníze, aby se dověděl, kolik kdo vydělal 16 Přišel první a řekl: ‚Pane, tvoje hřivna vynesla deset hřiven.‘ 17 Řekl mu: ‚Výborně, dobrý otroku, protože jsi v nejmenší věci byl věrný, měj pravomoc nad deseti městy.‘ 18 Přišel druhý a řekl: ‚Tvá hřivna, Pane, získalat10 pět hřiven.‘ 9 Také tomuto řekl: ‚I ty buď vládcem nad pěti městy.‘ 20 A přišel jiný a řekl: ‚Pane, hle, tvá hřivna, kterou jsem měl uloženou v šátku, 21 neboť jsem se tě bál, protože jsi přísný člověk: bereš, co jsi nedal, a sklízíš, co jsi nezasel.‘ 22 Řekl mu: Podle tvých slov tě budu soudit, špatný otroku. Věděl jsi, že jsem člověk přísný a beru, co jsem nedal, a sklízím, co jsem nezasel. 23 Proč jsi nedal mé peníze na stůl směnárníkovi? A já bych si je po příchodu vybrala s úrokem!‘ 24 A těm, kteří tam stáli, řekl: ‚Vezměte od něho tu hřivnu a dejte tomu, který má deset hřiven.‘ 25 Řekli mu: ‚Pane, už má deset hřiven.‘ 26 Pravím vám, že každému, kdo má, bude dáno; kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má. 27 ‚Avšak ty mé nepřátele, kteří nechtěli, abych nad nimi kraloval, přiveďte sem a přede mnou je pobijte.‘“ |
Út, 05/20/2025 - 15:08 | |
| SVĚDECTVÍ O ZÁCHRANĚ VÍROU V KRISTA (1 .TESALONICKÝM 1,7-10) | Jan Suchý | 1. Tesalonickým | /sites/default/files/2025-04/Recording_85.mp3 | /sites/default/files/2025-04/1Te%201%2C7-10_osnova_0.pdf, /sites/default/files/2025-04/1Te%2017-10_ot%C3%A1zky.pdf, /sites/default/files/2025-04/1Te%201%2C7-10_publ.pdf | Mladá církev v Tesalonice se stala příkladem dalším křesťanům. Co se stalo v Tesalonice? Pavel, Silvanus a Timoteus tam zvěstovali evangelium – nejprve v židovské synagoze, jak čteme ve Sk 17, a potom po celém městě. Mnoho lidí, jak židů a také pohanů se k učedníkům připojilo, protože uvěřili ve vzkříšeného Ježíše, že je Kristus, Mesiáš, kterého dal Bůh pro naši záchranu. A navzdory hněvu a závisti lidí, vytrvali ve víře a žili v radosti z odpuštění hříchů a smíření s Bohem. Den za dnem očekávali příchod Božího Syna k soudu nevěřících a ke spasení Božích dětí. Jejich nový život, který dostali od Pána, byl naplněný radostí a vytrvalým svědectvím o Boží milosti lidem kolem sebe. To se stalo v Tesalonice před 2000 lety. A co se stalo, milí posluchači s námi? Tady, v Čechách, v 21. století? |
Út, 04/29/2025 - 10:24 |
| BLÁZNOVSKÁ ZVĚST O KŘÍŽI A PRÁZDNÉM HROBU! Sk 2,22-24 | Pavel Borovanský | Skutky | /sites/default/files/2025-04/Recording_84.mp3 | /sites/default/files/2025-04/Sk%202%2C22-24osn_0.docx | Abys v boji o tvou duši byl posilován, snaž se růst v porozumění a pochopení kříže. Bůh, který tě stvořil a kterému patří celý tvůj život tam umíral přibitý tvými hříchy. Tvůj Stvořitel se stal člověkem jenom pro kříž, na kterém Ho zabili tvé hříchy. Rozhojni pravdu, milost a pokoj ve tvém životě svatým úsilím! Kdo je Kristus a co pro tebe udělal? Poznej to a plně tomu porozuměj! Staň se člověkem Písma, modlitby a rozjímání nad Kristovým křížem! Zvažuj celé Jeho dílo od narození až po smrt a vzkříšení. Nad každým Jeho krokem, slovem, činem, skutkem rozjímej v modlitbě. Zvláště pak nad Jeho posledními věcmi a každým stupněm utrpení kříže! |
Po, 04/21/2025 - 15:27 |
| Kdo je Kristus, ten ukřižovaný? | Jan Suchý | Židům | /sites/default/files/2025-04/Recording_83.mp3 | Židům 1:1 Mnohokrát a mnohými způsoby mluvíval Bůh k otcům ústy proroků; 2 v tomto posledním čase k nám promluvil ve svém Synu, jehož ustanovil dědicem všeho a skrze něhož stvořil i věky. 3 On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všecko svým mocným slovem. Když dokonal očištění od hříchů, usedl po pravici Božího majestátu na výsostech 4 a stal se o to vznešenějším než andělé, oč je převyšuje jménem, které mu bylo dáno |
Po, 04/21/2025 - 14:57 | |
| CIZINCI VE SVĚTĚ, POSLUŠNĚ ODEVZDANÍ KRISTU! 1 Pt 1,1-2; | Pavel Borovanský | 1. Petrův | /sites/default/files/2025-04/1%20Pt%201%2C1-2osn_0.docx | Každý kdo je vyučen Božím Duchem přichází ke Kristu, aby se Mu poslušně podřídil a v pokání se nechal obmýt Jeho krví od každého hříchu. Je to velkolepé dílo Ducha svatého. Duch Boží poznáním pravdy vzbudí v člověku bázeň před svatým Bohem, usvědčí člověka z hříchu a naplní ho Božím zármutkem nad hříchem. Člověk je nad svým hříchem zarmoucen k účinnému pokání. Boží zármutek přivádí hříšníka v pokání ke kříži a dává mu milost pohlédnout na Ježíše v pravdě! Takto Božím Duchem vyučený člověk volá k Bohu a prosí o slitování a záchranu. Pochopil, že před Bohem neobstojí, že není dobrý člověk! Že je zlý a jeho jedinou nadějí je Boží milost v Ježíši Kristu! Bůh dává člověku milost uvěřit v Kristovu zástupnou oběť a v Kristovo vzkříšení! Člověk poslušně reaguje na Boží pravdu a poddává se poslušně Kristu jako svrchovanému Pánu jeho života! |
Po, 04/14/2025 - 20:17 | |
| JISTOTA VÍRY (1 .Tesalonickým 1,4-6) | Jan Suchý | 1. Tesalonickým | /sites/default/files/2025-04/Recording_81.mp3 | /sites/default/files/2025-04/1Te%201%2C4-6_osnova_0.pdf, /sites/default/files/2025-04/1Te%201%2C4-6_ot%C3%A1zky.pdf, /sites/default/files/2025-04/1Te%201%2C4-6_publ.pdf | S jistotou tu Pavel říká: víme, že jste Boží vyvolení ke spáse. Jak to může říci? Kde bere tu jistotu, že je někdo spasený pro věčnost. Nevidí snad jen Pán Bůh do srdce člověka, co je v něm opravdu skryto? Nestalo se už tolikrát, že někdo vyznával Krista a potom se ukázalo, že v něj opravdu nevěří, když odešel od víry? Tak možná víte o někom takovém ze svého okolí, kdo kdysi vyznával: já věřím, že Kristus za mě umřel. A dnes přitom už nechodí vírou, už ho Kristus nezajímá, už hledá své uspokojení ve světě, a ne v Kristu. I tímto sborem takoví lidé prošli. A se smutkem v srdci na ně vzpomínáme a modlíme se o Boží milost pro ně. Tak jak to může Pavel, Silvanus a Timoteus říci: víme, že jste vyvolení? |
Út, 04/08/2025 - 12:49 |
| BŮH SLAVNÝ MOUDROSTÍ EVANGELIA Ř 16,21-27 | Pavel Borovanský | Římanům | /sites/default/files/2025-03/Recording_80.mp3 | /sites/default/files/2025-03/%C5%98%2016%2C21-27osn_0.docx | Jednota Božího lidu je pevně daná! A to křížem Krista, každičkou kapkou krve Krista. Byla zbudována skrze Ježíšovo utrpení, každá rána bičem budovala naši jednotu. Každá kapka krve je její silou. Každý ze hřebů jako pečeť. To, že byl Kristus učiněn pro nás hříchem, Jeho odloučení od Otce a samota na kříži, to vše je nádhernou písní. Nebesa v ní oslavují Krista i Boha Otce a jejich lásku. A Duch Boží učinil tuto píseň navždy živou vzkříšením Krista třetího dne! Navždy ji zapsal do srdce církve o Letnicích a zapisuje ji osobně znovu a znovu při každém znovuzrození každého člověka. To trvá více než dva tisíce let! Ještě neskončil čas milosti. Nesmírná dobrota Boží. Chvála Bohu na výsostech a pokoj všem jeho vykoupeným. |
Po, 03/31/2025 - 15:14 |
| BŮH VLÁDNE UPROSTŘED VZPOURY (ŽALM 2) | Josef Sponar | Žalmy | /sites/default/files/2025-03/Recording_79.mp3 | /sites/default/files/2025-03/%C5%BD%202_osnova.docx | Žalmy 2:1 Proč se bouří národy, proč lidé přemítají o prázdných věcech? 2 Srocují se králové světa a mocnáři se spolu radí proti Hospodinu a proti jeho pomazanému. 3 Zpřetrhejme jejich pouta, odvrhněme jejich provazy. 4 Ten, jenž trůní na nebesích, se směje. Panovník se jim vysmívá. 5 Jednou k nim promluví v hněvu, ve svém rozlícení je vyděsí. 6 Já jsem ustanovil svého krále na Sijónu, na své svaté hoře. 7 Přednesu Hospodinovo ustanovení. Řekl mi: Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil. 8 Požádej mě a dám ti národy do dědictví. Tvým vlastnictvím budou i končiny země. 9 Roztlučeš je železnou holí a jako hliněnou nádobu je roztříštíš. 10 Nuže, králové, jednejte rozumně! Soudcové země, dejte si poradit! 11 Služte Hospodinu s bázní a jásejte s chvěním! 12 Líbejte syna, ať se nerozhněvá. Jinak zahynete na cestě, jestliže jen málo vzplane jeho hněv. Blahoslavení jsou všichni, kdo v něm hledají útočiště. |
Po, 03/24/2025 - 15:08 |
| TŘI ZNAKY SPASITELNÉ VÍRY V ŽIVOTĚ KŘESŤANA (1 .TESALONICKÝM 1,1-3) | Jan Suchý | 1. Tesalonickým | /sites/default/files/2025-03/Recording_78.mp3 | /sites/default/files/2025-03/1Te%201%2C1-3_osnova_0.pdf, /sites/default/files/2025-03/1Te%201%2C1-3_publ.pdf, /sites/default/files/2025-03/1Te%201%2C1-3_ot%C3%A1zky.pdf | Církev v Tesalonice, kam je napsán tento list, je mladá církev. A Pavel jí vede v těch nejdůležitějších oblastech nového křesťanského života. Ještě neprožili mnoho let jako křesťané, a tak se ještě nenakupili jednotlivé problémy, se kterými se musí křesťan a místní církev, do které patří, vypořádat. A tak je pro nás dobré nahlédnout do života tesalonické církve a připomenout si, co je základem života místní církve. Pravděpodobně po Jakubově epištole druhý nejstarší list v Novém zákoně, 1. list Tesalonickým nám může pomoci osvěžit si základy, na kterých církev stojí a cíl, ke kterému ji Pán svou obětí vykoupil. Jako Ageus nás vedl k obnově našeho posvěcení, skrze které Pán Bůh buduje svou církev, tak nás apoštol Pavel se svými spolupracovníky povede díky jeho 1. listu Tesalonické církvi, abychom viděli lépe, jak oslavit Pána. |
Út, 03/18/2025 - 06:58 |
| VELMI SI VŠÍMEJTE TĚCH…Ř 16,17-20; | Pavel Borovanský | Římanům | /sites/default/files/2025-03/Recording_77.mp3 | /sites/default/files/2025-03/%C5%98%2016%2C17-20osn_0.docx, /sites/default/files/2025-03/%C5%98%2016%2C17-20_ot%C3%A1zky.pdf | Pán Ježíš považoval Písmo za neomylné, autoritativní a historicky přesné Boží slovo! Důležitá a věčně platná je každá čárka v něm Lk 16,17. Pán Ježíš se brání satanovi Božím slovem. Jeho obrana začíná vždy stejně: JE PSÁNO! Když mluví o Janu Křtiteli jako o poslu, začíná slovy je psáno. Když mluví o chrámu jako o domu modlitby, začíná slovy Je psáno! Když mluví o své smrti říká, že odchází jak je o něm psáno. Když mluví o bití pastýře a stádu, které se rozprchne říká: stane se jak je psáno! Jak by tedy postoj jeho učedníků k Písmu mohl být jiný? |
Út, 03/11/2025 - 07:38 |
| BUDOVÁNÍ HOSPODINOVA CHRÁMU (AG 2,20-23) | Jan Suchý | Ageus | /sites/default/files/2025-03/Recording_76.mp3 | /sites/default/files/2025-03/Ag%202%2C20-23_osnova_0.pdf | Zerubábel měl stavět s židy chrám v Jeruzalémě, z kamenů a ze dřeva. Chrám, který měl jen omezenou dobu životnosti. Jeho nádhera nedosahovala nádhery prvního Šalomounova chrámu. A nakonec byl ničen v roce 70 po Kr. Římany. Ježíš Kristus je úhelný kámen daleko lepší stavby, která je trvalá. Její sláva je větší než sláva pozemského chrámu. Je to stavba, která přináší lidem pokoj s Bohem na věky věků. Je to církev živého Boha, stavba budovaná z živých kamenů, ze znovuzrozených z víry v Krista. Církev Boží je duchovní stavba, na které se ukazuje Boží sláva, moudrost, velikost. Hloubka jeho lásky, protože ji vykoupil svou krví sám Ježíš Kristus, Boží Syn. Církev je tedy duchovní stavba. |
Út, 03/04/2025 - 13:26 |
| SPOJENI GOLGOTOU! Ř 16,5-16; | Pavel Borovanský | Římanům | /sites/default/files/2025-02/Recording_75.mp3 | /sites/default/files/2025-02/%C5%98%2016%2C5-16osn_0.docx | Kde se rodí ta jednota, blízká sounáležitost a láska božího lidu? Kde se bere ta vzácnost jednotlivých údů Kristova těla, pro kterou Pavel říká: „jste mi všichni velmi drazí?“ Kde se bere ta horlivost, oddanost, obětavost a vytrvalá společná práce na díle evangelia? Víte nikdy bychom se nezabývali těmito věcmi, pokud bychom nebyli všichni do jednoho spojeni křížem Ježíše Krista. A nikdy bychom neměli ani ten nejmenší podíl na těchto vzácných věcech, nebýt Kristova díla na Golgotě! Tam na Golgotě jsme všichni spojeni! Tam na Golgotě je zdroj, pramen a základ sounáležitosti všeho Božího lidu |
Po, 02/24/2025 - 20:51 |



