NEUSTUPUJTE OD EVANGELIA! Ga 1,6-10;
Kazatel
NEUSTUPUJTE OD EVANGELIA! Ga 1,6-10;
Galatským 1:6 Divím se, že se od toho, který vás povolal Kristovou milostí tak rychle odvracíte k jinému evangeliu. 7 Není jiné evangelium, ale jsou někteří, kteří vás uvádějí ve zmatek a chtějí Kristovo evangelium překroutit. 8 Ale i kdybychom vám my nebo sám anděl z nebe zvěstoval v evangeliu něco jiného než to, co jsme vám zvěstovali budiž proklet! 9 Jak jsme řekli dříve, i nyní říkám znovu: Jestliže vám někdo zvěstuje jako evangelium něco mimo to, co jste přijali, budiž proklet! 10 Získávám si teď lidi, nebo Boha? Či se snažím líbit lidem? Kdybych se chtěl ještě líbit lidem, nebyl bych Kristův otrok.
Motto: Ga 2:5 Ale těm jsme ani na chvíli neustoupili a nepodřídili jsme se jim, aby vám zůstala pravda evangelia.
ÚVOD
Pokoj vám milovaní! Dnes budeme pokračovat v listu Galatským a budeme ve verších Ga 1,6-9. Sbory v Galácii Pavel založil podle všeho při své první misijní cestě spolu s Barnabášem. Byli složeny převážně z pohanů. Přestože Pavel vždy jako první zvěstoval evangelium v synagogách Židům a takzvaným bohabojným z řad pohanů.
Když Pavel s Barnabášem tyto krajiny opustili, objevili se v nich falešní učitelé, kteří nejspíše sami sebe považovali za křesťany ze Židů, ale Pavel jejich křesťanství silně zpochybňuje!
Spíše se skutečně jednalo o lidi velmi důrazně až fanaticky dodržující zákon, kteří neměli pochopení milosti evangelia a nutili věřící v Galácii k obřízce a stejně tuhému dodržování Mojžíšova zákona. Galatští se poměrně snadno a lehce nechali těmito lidmi svést od Krista k jinému „evangeliu“! proto Pavel napsal ihned ve verši Ga 1,4 o Kristu s velikým důrazem na Kristovu jedinečnost v otázce spásy. Ježíš je ten, …
- Galatským 1:4 který dal sám sebe za naše hříchy, aby nás vysvobodil z tohoto přítomného zlého věku podle vůle našeho Boha a Otce,
Pavel je velmi zneklidněný situací, která nastala. Dokonce můžeme říci, že tón jeho dopisu je svatě rozhořčený až na samou hranici svatého hněvu. Je tím trochu podoben Pánu Ježíši, když Pán vyhnal obchodníky z chrámu se slovy, že z domu jeho Otce, z domu modlitby učinili doupě lupičů! Mt 21,13;
Proč si to dovolím tvrdit? Podívejte se na to, jak Pavel po vstupním pozdravu, ve kterém zdůrazňuje jediné pravé evangelium, a to Kristův kříž, začíná samotný obsah listu.
- Galatským 1:6 Divím se, že se od toho, který vás povolal Kristovou milostí tak rychle odvracíte k jinému evangeliu.
To je velmi přímé, rázné a silně konfrontující. A jde-li o hodně, je na místě takové rázné jednání! V Galácii nešlo o nic méně než o spásu, či záhubu duší!
A podívejte se, jak Pavel celý list končí:
- „Galatským 6:17 Ať mi už nikdo nepůsobí potíže, vždyť já nosím na svém těle znaky toho, že patřím Ježíši.
Pojďme ale do našeho dnešního textu. Verše 6-9 první kapitoly.
Galatským 1:6 Divím se, že se od toho, který vás povolal Kristovou milostí tak rychle odvracíte k jinému evangeliu. 7 Není jiné evangelium, ale jsou někteří, kteří vás uvádějí ve zmatek a chtějí Kristovo evangelium překroutit. 8 Ale i kdybychom vám my nebo sám anděl z nebe zvěstoval v evangeliu něco jiného než to, co jsme vám zvěstovali budiž proklet! 9 Jak jsme řekli dříve, i nyní říkám znovu: Jestliže vám někdo zvěstuje jako evangelium něco mimo to, co jste přijali, budiž proklet!
Odkazy Ga 1,4; 6,17;
JÍT ZA JINÝM „EVANGELIEM“ ZNAMENÁ ODVRÁTIT SE OD PRAVÉHO BOHA
Podívejme se ale na první slova dnešního textu.
Galatským 1:6 Divím se, že se od toho, který vás povolal Kristovou milostí tak rychle odvracíte k jinému evangeliu.
Ta rychlost a lehkost, se kterou Galaťané podlehli a s klidným srdcem opouštěli Kristovo evangelium Pavla velmi udivila. Dokonce ho to do jisté míry negativně fascinovalo. Pavel na to nedokáže přestat myslet! Chtěl bych, abychom si dobře ukázali, co to znamená následovat jakékoli „jiné“ evangelium. A jak snadno se to může stát!
Chtěl bych vás vybídnout k přemýšlení, jestli galatští křesťané byli nějak výrazně znevýhodnění, nebo na tom byli hůř než mi dnes? A jsme my na tom dnes lépe? Skutečně nám dnes nehrozí, že se stejnou lehkostí a rychlostí ztratíme Pána Ježíše z očí a zahledíme se někam jinam? Galaťané nebyli za námi pozadu. V ničem! A stalo se jim to. Pavel Galaťanům sám napsal.
- Ga 3:1 Vy pošetilí Galatští, kdo vás to obloudil – vždyť vám byl tak jasně postaven před oči Ježíš Kristus ukřižovaný!
První věc, kterou tedy dnes říká Bůh mě i vám je, že i nám se to může stát stejně snadno a stejně rychle jako Galatským. V jedné chvíli hledím na Pána Ježíše a Jeho kříž a za okamžik už můj zrak, ale i srdce míří jinam! Stojíme totiž v duchovním boji!
- 1 Petrův 5:8 Buďte střízliví a bděte! Váš protivník Ďábel obchází jako řvoucí lev a hledá, koho by pohltil.
Máme se ďáblu vzepřít ve víře. A naše zbraně jsou modlitby, Písmo a společenství svatých. Zájem jednoho o druhé a láska jedněch k druhým. Modlete se, syťte se Písmem, myslete na druhé. V zákopu války druh druhu kryje boky i záda. A když je na tvého druha tlak silný příliš, přiskočíš mu pohotově na pomoc. Zasáhneš nepřítele modlitbou, Božím slovem, nebo dáš druhému svou zbraň, náboje, či tornu s chlebem a lahev s vodou.
Druhou věcí, kterou vidíme ve verši Ga 1,6 je skutečnost, že odvracet se od kříže Ježíšova kamkoli jinam znamená odcházet od pravého Boha! A to je smrtelné, vždy a pro každého! Co napsal Jan?
- 1J 5:20 Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.
Pavel je rozhořčen a diví se tomu, že odcházejí od toho, kdo je povolal milostí Kristovou. Je to Bůh Otec, který si vás v Kristu zamiloval a odcházet od milosti kříže znamená odcházet od Boha Otce i od Krista. Kristův kříž je jako životodárná oáza uprostřed světa obrovské mrtvé pouště. Ať půjdete kterýmkoli směrem, když se obrátíte kamkoli a vykročíte, budete se vzdalovat od místa života dál a dál do místa jisté smrti.
Když Pavel mluví o jiném evangeliu, používá slovo heteros. Znamená to jiný, odlišný, nebo cizí. Pavel předpokládá a věří, že mnozí, kteří následují jiné evangelium jsou skutečně vyvolené Boží děti. Podlehli tomu, co není z Boha, co je cizí. A to by pro nás mělo být skutečným varováním. Protože mnozí svatí jsou obelhaní. Pavel se jich ptá ve třetí kapitole: „kdo vás to obloudil?“ Doslova očaroval. Jde o hrozivý duchovní svod. A před tím je ochrana je a pouze v Kristově pravdě a světle. Petr napsal svatým. Pavlíkův překlad.
- 1.Petrův 2:4 Přistupujíce k němu, živému kameni, od lidí sice zamítnutému , u Boha však vyvolenému, ceněnému , 5 jste i sami jako živé kameny budováni - duchovní dům, svaté kněžstvo, byste vznášeli duchovní oběti, Bohu velevítané skrze Ježíše Krista,
Pavlíkův překlad používá přechodník současný, který vyjadřuje děj současný s dějem přísudku. V našem případě je tento význam textu. Znovu a znovu přistupujíce ke Kristu jste sami budování. Musíte být neustále v Kristově pravdě a světle, a tak rostete a jste v bezpečí před bludem. Jakmile se vzdálíte od pravdy a světla Kristova kříže, jste v nebezpečí. Skutečně musíte pochopit, že být v Kristu znamená být v životodárné oáze uprostřed spálené a mrtvé pouště. Z oázy nejde v tomto světě odejít nikam jinam! Není žádná jiná oáza.
Další věcí, kterou musíte pochopit, je že v tomto světě klamu a bludu jsou „jiná“ evangelia součástí satanovi strategie. Do Galácie přišli falešní učitelé a slibovali Galatským něco jiného. A to něco jiného museli prezentovat jako něco lepšího! Jde o strategii starou jako ďábel sám!
- Genesis 3:1 Nejzchytralejší ze vší polní zvěře, kterou Hospodin Bůh učinil, byl had(i). Řekl ženě: „Jakže, Bůh vám zakázal jíst ze všech stromů v zahradě?“ 2 Žena hadovi odvětila: „Plody ze stromů v zahradě jíst smíme. 3 Jen o plodech ze stromu, který je uprostřed zahrady, Bůh řekl: ‚Nejezte z něho, ani se ho nedotkněte, abyste nezemřeli.‘“ 4 Had ženu ujišťoval: „Nikoli, nepropadnete smrti. 5 Bůh však ví, že v den, kdy z něho pojíte, otevřou se vám oči a budete jako Bůh znát dobré i zlé.“
Vidíte? Jasná diskreditace Boha. Bůh pro vás nechce to nejlepší! Já ďábel pro vás chci to nejlepší. A falešní učitelé? Jasná diskreditace Krista a Jeho zástupné oběti na kříži. „Samotná milost v Kristu není pro vás to nejlepší, ale nechte se k tomu obřezat a dodržujte zákon, a to bude pro vás to nejlepší!“
Pochopte, co říká Písmo o ďáblu. On se rád vydává za světlo, za něco, co je dobré. Ba ještě více, za něco, co je lepší! Pochopte, jestli máte od Boha to, co je dobré. Zlý musí přijít s něčím, o čem vás přesvědčí, že to je mnohem lepší. A protože v nás pořád setrvává Adamův sklon nevěřit Bohu a pochybovat o Něm, tak se zlému často zhoubné dílo daří i v církvi! O Jóbovi samotný Bůh prohlásí v prvním verši knihy takové skutečnosti, které kéž by platili beze zbytku o nás všech.
- [CSP] Jób 1:1 Byl muž v zemi Úsu, jménem Jób. Tento muž byl bezúhonný a přímý, bohabojný a odvracející se od zlého.
A přesto i tento bohabojný muž pod tíhou okolností podléhá klamu o Bohu. A má svého Stvořitele za svého nepřítele.
- Jób 6:2 „Kéž by bylo dobře zváženo mé hoře a mé neštěstí na vážky přiloženo! 3 Věru, těžší je než mořský písek, že se mi až slova pletou, 4 neboť ve mně vězí střely Všemocného, můj duch se napájí jejich jedem, seřadily se proti mně hrůzy Boží.
Myslíte, že jste pevnější, než Jób?
Odkazy: Ga 3,1; 1 Pt 5,8; 2,4-5; Gn 3,1-5; Jb 1,1; 6,2-3;
NENÍ ŽÁDNÉ JINÉ EVANGELIUM
Pavel vede Galatské k poznání, že není žádná jiná oáza, která dává život v tomto světě, který se stal duchovní, mrtvou pouští bez jediné známky života. Není žádná jiná archa, ve které byste se mohli skrýt před přicházejícím Božím hněvem.
Ga 1:7 Není jiné evangelium, ale jsou někteří, kteří vás uvádějí ve zmatek a chtějí Kristovo evangelium překroutit.
Když Pavel píše sedmý verš, používá řecké slovo allos. Znamená to jiný, druhý, další. Žádné jiné, druhé, nebo jakékoli další evangelium není. Není jiné, další evangelium stejného druhu. To znamená stejné spasitelné moci! Ale jsou někteří, kteří mají za cíl vás oklamat a Kristovo evangelium překroutit, převrátit, změnit, nebo zaměnit za jiné. Řecké sloveso přeložené jako uvést ve zmatek znamená také provokovat, bouřit, nebo podněcovat ke vzpouře. Najdeme ho ve Sk 17,13, kde stojí, že Židé podněcovali a bouřili zástupy proti Pavlovi v Beroji, když zvěstoval evangelium. A najdeme ho i v dalším textu z knihy Skutků. Apoštolové a církev Jeruzalémě totiž reagovali na situaci v Galácii.
- Skutky apoštolské 15:23 Po nich poslali tento dopis: „My, apoštolové a starší, vaši bratří, posíláme pozdrav vám, svým bratřím v Antiochii, Sýrii a Kilikii, kteří jste dříve byli pohany. 24 Dověděli jsme se, že vás někteří lidé od nás zneklidnili a zmátli svými slovy, ačkoliv jsme jim k tomu nedali žádný pokyn.
Pavel ale naprosto jednoduchým způsobem zjednodušuje a řeší situaci jak Galatským, tak i nám dnes. Říká: milovaní svatí, žádné jiné, druhé, další evangelium jednoduše není. Není žádné pozměněné, o něco doplněné, nebo okleštěné, zestručněné evangelium. Platí totiž jediné evangelium, které jsem vám napsal již ve vstupním pozdravu.
- Galatským 1:3 Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho i Pána Ježíše Krista, 4 který sám sebe vydal za naše hříchy, aby nás vysvobodil z nynějšího zlého věku podle vůle našeho Boha a Otce.
Záchrana a smíření s Bohem je pouze v Kristu. Jeho oběť dokonale uspokojuje Boží spravedlnost, Jeho krev dokonale obmývá každý hřích a Jeho vzkříšení dokonale povolává, doslova znovu zplodí k novému životu! A podle Pavla je to jednoduché. Nemusíme se dopodrobna zabývat kdejakým učením, nebo filosofií. Stačí se jen pevně držet toho, co jsme již přijali a neodchylovat se od toho nalevo ani napravo!
Pavel dále mluví o některých, kdo svádějí a matou. A ekumenický překlad mluví o některých lidech. To potvrzují i citované Sk 15,24. Ale když se podíváte na kontext listu, potom vidíte, že Pavel ve verši osmém mluví o sobě a o andělu z nebe. Nesmíme tedy zapomenout, že nebojujeme proti tělu, ale proti mocnostem, které ovládají tento věk tmy. A těmto mocnostem slouží všichni lidé, kteří nepatří Kristu. Někdo by mohl poznamenat, že my se přeci bavíme o církvi, ale tito lidé bohužel i podle Galatským přicházejí přímo do církve a do jednotlivých společenství. Petr napsal.
- 2 Petrův 2:1 V Božím lidu bývali ovšem i lživí proroci; tak i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou záludně zavádět zhoubné nauky a budou popírat Panovníka, který je vykoupil. Tím na sebe uvedou náhlou zhoubu. 2 A mnozí budou následovat jejich nezřízenost a cesta pravdy bude kvůli nim v opovržení. 3 Ve své hrabivosti budou vám předkládat své výmysly, aby z vás těžili. Soud nad nimi je už připraven a jejich zhouba je blízká.
Podívejte se na charakteristiku lživých učitelů. Petr mluví o záludnosti. Záludnost je vlastnost nebo schopnost jedince být lstivým nebo vychytralým, tedy schopnost manipulovat, klamat, nebo přelstít ostatní. Záludně znamená také podloudně, potají a ve skrytu. Oni budou tímto způsobem šířit bludy a nebiblické nauky. Navenek se tváří jako služebníci evangelia a v tom je právě jejich největší nebezpečí. Do očí vám budou potvrzovat biblické doktríny, ale za zády budou jednat proti nim. Jsou mistry klamu. Nosí u sebe Bibli a používají pravověrné výrazy – myslí jimi ale něco naprosto odlišného.
Takoví lidé přišli i do Galácie a přestože o sobě prohlašovali, že jsou křesťané, evangelium, které žili, šířili a zastávali bylo jiné, cizí! Je překroucené, převrácené, změněné anebo úplně zaměněné. Dochází k úplné záměně, změně směru. Ne již přícházejíce ke Kristu, kameni živému, jste sami budování jako živé kameny. Ale od Krista směřujíce jiným směrem, jste více a více klamání a sváděni na scestí! A přitom obrana podle Pavla je tak jednoduchá a prostá! Pevně se držet jediného verše z našeho dnešního textu stačí. Dokonce stačí se držet pouhého začátku jednoho jediného, dnešního verše!
Ga 1:7 Není jiné evangelium, ale jsou někteří, kteří vás uvádějí ve zmatek a chtějí Kristovo evangelium překroutit.
Není potřeba znát, vystudovat dokonale všechna náboženství a filosofie světa. Bohatě a plně stačí růst v poznání toho jednoho jediného evangelia. Toho se držet, nic k němu nepřidávat, ani z něj nic neubírat. Pavel prosí v Efezským.
- Efezským 3:15 …prosím, 16 aby se pro bohatství Boží slávy ve vás jeho Duchem posílil a upevnil ‚vnitřní člověk‘ 17 a aby Kristus skrze víru přebýval ve vašich srdcích; a tak abyste zakořeněni a zakotveni v lásce 18 mohli spolu se všemi bratřími pochopit, co je skutečná šířka a délka, výška i hloubka: 19 poznat Kristovu lásku, která přesahuje každé poznání, a dát se prostoupit vší plností Boží.
Buďte tedy pevně zakotveni a vrostlí do toho pravého evangelia Písma. Znovu a znovu se jím syťte! Přemýšlejte nad jeho pravdami, hledejte v Písmu! Modlete se! Pavel napsal svatým, že psát jim stále totéž mu není zatěžko Fp 3,1. Opakování matka moudrosti! A moudrost Písma, je moudrost vedoucí ke spasení! Bůh vám dá růst mocí svého svatého Ducha a vláda Krista ve vašich srdcích bude upevněna a zajištěna!
Odkazy: Sk 15,23-24; Ga 1,3-4; 2 Pt 2,1-3; Ef 3,15-19;
NIKDO NEMÁ AUTIROTU MĚNIT EVANGELIUM
V závěru dnešního textu Pavel píše velmi vážná slova! Slova, která varují každého člověka i každou duchovní bytost před tím, aby přinášeli a šířili jiné, cizí evangelium. Platí totiž, že nikdo v celém stvoření nemá moc a autoritu měnit evangelium Pána Ježíše Krista. Nikdo!
Ga 1:8 Ale i kdybychom vám my nebo sám anděl z nebe zvěstoval v evangeliu něco jiného než to, co jsme vám zvěstovali budiž proklet! 9 Jak jsme řekli dříve, i nyní říkám znovu: Jestliže vám někdo zvěstuje jako evangelium něco mimo to, co jste přijali, budiž proklet! 10 Získávám si teď lidi, nebo Boha? Či se snažím líbit lidem? Kdybych se chtěl ještě líbit lidem, nebyl bych Kristův otrok.
Všimněte si verše osmého. Stojí tam: „kdyby vám kdokoli zvěstoval v evangeliu něco jiného!“ to nás varuje před tím, že někdo přináší zprávu o Kristu a k ní něco přidává. Pavel říká, že evangelium se musí vždy shodovat s tím, co sám Pavel předal! Vrátili jsme se do prvního verše listu Galatským.
- Galatským 1:1 Pavel, apoštol vyslaný ne od lidí nebo skrze člověka, ale skrze Ježíše Krista a Boha Otce, který ho vzkřísil z mrtvých,
Pavel totiž předal to, co sám obdržel od Ježíše Krista! Nebeský pastýř Pavlovi předal nebeské evangelium. Ve chvíli, kdy ho Pán Ježíš předal svým apoštolům, stává se evangelium něčím, co je zapečetěné Boží mocí, něčím, co je neměnné v tomto světě! Žádná bytost nemá moc evangelium měnit, převracet, nebo překrucovat. Každý, kdo by to činil, nebo jakýmkoli jiným způsobem evangelium zatemňoval upadá pod prokletí!
- Zjevení Janovo 22:18 Já dosvědčuji každému, kdo slyší slova proroctví tohoto svitku: kdo by k nim něco přidal, tomu Bůh přidá ran zapsaných v tomto svitku; 19 a kdo by ze slov svitku tohoto proroctví něco odejmul, tomu Bůh odejme jeho díl ze stromu života a ze svatého města, které byly popsány v tomto svitku. 20 Ten, který o tom svědčí, praví: „Ano, přijdu brzy.“ Amen, přijď, Pane Ježíši! 21 Milost Pána Ježíše Krista se všemi svatými. Amen.
Jsme Pánem varování na prvním místě, abychom nepřidávali nic ke knize Zjevení. Ale protože kniha Zjevení je knihou o zápase a konečném vítězství evangelia a témata této knihy jsou vetkána do celého Písma. Verše ZJ 22,18-19 odsuzují také jakékoli pohrávání s evangeliem, s Božím slovem jako takovým. Nevztahuje se to na menší rozdíly ve výkladu, ale na přímé útoky proti inspiraci a úplnosti Bible. Na přímé útoky proti evangeliu samotnému. Na každou snahu o překroucení, převrácení, nebo změnu evangelia za jiné, cizí! Lidem, kteří to dělají Bůh odejme podíl ze stromu života a přidá rány časného soudu popsaných v knize ZJ.
Všimněte si Pavlova paralelismu, kdy, aby zdůraznil důležitou pravdu, dvakrát ji řekne jinými slovy ve verších osm a devět. Jak jsme již řekli dříve, nyní říkám znovu…
Jestliže vám někdo zvěstuje jako evangelium něco mimo to, co jste přijali, budiž proklet!
Jestli někdo, člověk, nebo i anděl přináší jako evangelium něco mimo to, co jste obdrželi od nás, budiž proklet! Řecké slovo překládané jako něco jiného, verš osm, nebo něco mimo to, verš devět, je slovo para. A znamená to proti, vedle, mimo. Všecko, co je proti evangeliu, všecko co je kdekoli vedle evangelia, co míří kamkoli jinam, než ke kříži Krista je cizí a prokleté. Žádná stvořená bytost, člověk, anděl, démon, nemá autoritu a moc, nemá právo přinášet jiné evangelium!
A to je milovaní velmi důležité, není potřeba do hloubky poznávat jiná evangelia a snažit se jim porozumět. Máme všechno zkoumat a dobrého se držet 1 Ts 5,21. Ale to znamená, že vše, co přichází máme jednoduše postavit do světla evangelia, které jsme přijali. A v okamžiku, kdy uvidíme rozdíl, stačí to nové opustit, odmítnout a zapomenout na to. Stačí se přimknout k pravému. Pavel píše filipským.
- Filipským 2:16 držte se slova života, abych se vámi mohl pochlubit v den Kristův, že jsem nadarmo neběžel ani se nadarmo nenamáhal.
A sám Pán Ježíš nás nabádá ve ZJ 2:25 Jenom se pevně držte toho, co máte, dokud nepřijdu. Tak se budete líbit Bohu milovaní. Protože podívejte co Pavel napsal ve verši desátém. Odpusťte mi ten Pavlíkův překlad, ale mě se hrozně líbí.
Galatským 1:10 Kohopak teď chci uspokojit , lidi či Boha? Anebo se usiluji zalibovat lidem? Kdybych se ještě lidem zaliboval, nebyl bych nevolník Kristův.
Zde vidíme charakter pravého Božího člověka. Souvisí to s tím, co Pavel napsal ve Fp 2,16. Jeho chloubou je evangelium. Všechna Pavlova námaha směřuje k tomu, aby splnil úkol, ke kterému byl vybrán. Nést světlo evangelia pohanským národům. Tím, že Pavel splní tento úkol, nejlépe oslaví svého Pána Ježíše Krista. Otrok Kristův se snaží zalíbit Bohu, ne lidem. Otrok Kristův je připraven pro evangelium i čelit lidem, kteří vzdorují evangeliu. Lidem, kteří zvěstují jiné evangelium. Lidem, kteří hřeší proti evangeliu. Je připraven čelit mnoha konfrontacím kvůli evangeliu. Kvůli pravdě. A to byste měli být připravení všichni. Ve světě i v církvi byste měli být připraveni postavit se a hájit evangelium! Podívejte na Pavla.
- Galatským 2:3 Ale ani Titus, který byl se mnou a je Řek, nebyl přinucen dát se obřezat, 4 jak to chtěli ti falešní bratři, vetřelci, kteří se tam vloudili, aby vyšpehovali naši svobodu, kterou máme v Kristu Ježíši, a aby nás zotročili 5 Ale těm jsme ani na chvíli neustoupili a nepodřídili jsme se jim, aby vám zůstala pravda evangelia.
Ani na chvíli neustoupili! Aby byla zachována pravda evangelia jim i nám. A o kus dále vidíme Pavla, jak napomíná uprostřed církve Petra. Doslova o něm napsal: „Ale když přišel Kéfas do Antiochie, postavil jsem se proti němu tváří v tvář, neboť si zasloužil odsouzení. Ga 2,11;
Kéž bychom svatí milovali Krista a evangelium tak, jako Pavel. Kéž bychom se chtěli líbit Kristu jako Pavel. Kéž bychom byli připravení znát, zvěstovat a hájit evangelium ve světě i v církvi jako Pavel. Amen!
Odkazy: Ga 1,1; 2,3-5; ZJ 22,18-20; Fp 2,16;